Knjižni klub Misteriji

Člani imajo 10-15 % popusta pri knjigah ARA založbe (starejših od 6 mesecev).

Članstvo je brezplačno!

Trenutno niste prijavljeni. Vpišite e-poštni naslov, s katerim ste se registrirali v klubu in pritisnite OK.

Prijava:

Postanite član kluba.
Registrirate se tukaj.

Zdrava sredozemska prehrana

To, kar znanost spoznava za resnično zdravo hrano, jedo ljudje ob Sredozemskem morju že od nekdaj: zelenjavo, pusto meso, ribe, začinijo z oljčnim oljem in česnom ter vrsto imenitnih začimb. Več kot 100 receptov.

V košarico
Vaša cena: 12,10 €
Klubska cena: 10,89 €
 

PIŠITE NAMVeč informacij

ZDRAVA SREDOZEMSKA PREHRANA
R. Pucelj

Sredozemska prehrana je vzorec zdravega prehranjevanja. Zato sebi in svojim prijateljem kuhajte po nasvetih iz te knjige.
Kaj je pravzaprav zdrava sredozemska prehrana? Osnova je sezonska zelenjava, pripravljena z veliko česna in čebule ter z limono in paradižnikom, ki poživljata. Pozimi pa je to še fižolova in lečna juha, pa sirove pite. Sredozemske prehrane ni brez zvrhanih skled sadja in svežih solat pri vsakem obroku. Taka hrana ne povzroča prevelike telesne teže, srčno-žilnih bolezni in drugih obolenj.
Pri kuhanju po sredozemsko je seveda povsem nepogrešljivo oljčno olje, ki je temelj zagotovila, da je sredozemska prehrana najbolj zdrava kuhinja na svetu.
Prvo raziskovo o učinkovanju oljčnega olja na človekovo zdravje, ki so jo izvedli Združeni narodi na Kreti v petdesetih letih, je spodbudil podatek, da so tamkajšnji prebivalci zelo stari in nimajo srčno-žilnih bolezni. Za prebivalce otoka je bilo oljčno olje, in je še danes, osnovna sestavina prehrane, saj masla takrat niso poznali in ga še danes uporabljajo le izjemoma.
Meso so navadno postregli, to počno še danes, le ob nedeljah. A le v majhnih obrokih. Največkrat ga sesekljajo in z njim napolnijo zelenjavo ali pa testo. Namesto mesa jedo veliko rib in morskih sadežev. Že od nekdaj vedo, da je riba nemastna in zdrava hrana, ki vsebuje veliko hranljivih snovi in vitaminov. Njihove none so za morsko hrano uporabljale starodavno reklo: "Dobra za oči (vsebuje fosfor), kri (znižuje holesterol) in možgane (vsebuje vitamin E)." Raziskave potrjujejo, da vse te koristne lastnosti lahko pripišemo maščobnim kislinam omega-3, ki so v ribah in ribjem olju.
Lignje, sipe, pa tudi dagnje in druge školjke uporabljajo za pripravo "pilafa", to je jedi iz riža, zelenjave, začimb, rib ali mesa, ali pa jih ocvrejo in ponudijo k lečni juhi ali fižolovi solati. Krajevni peki v papir za peko zavijajo podolgovate srebrne inčune, potresene s česnom, sveže paradižnike, pokapane z oljčnim oljem ali cele manjše tune, potresene s česnom. In vse to ponujajo naravnost iz peči.
Ribje juhe kuhajo iz raznovrstnih majhnih koščenih ribic, ki jim pravijo "petropsara". To so skalne ribice, ki jim včasih dodajo tudi jeguljo. Soljeno trsko znajo pripraviti na mnogo načinov. Njihova prehrana je kombinacija skromnosti in tradicije. Druga prav gotovo izhaja iz prve.
Sredozemski hrani daje značaj predvsem obilje raznovrstne zelenjave in stročnic, ki vsebujejo veliko hranljivih snovi, vitaminov, rudnin in vlaknin. Oljčno olje pa daje jedem značilni okus. In z njim prav nič ne varčujejo. Tako je sredozemska prehrana zdrava že kar sama po sebi.


Pošljite nam vaš komentar za " Zdrava sredozemska prehrana ".
Veseli bomo, če nam napišete svojo izkušnjo, vprašanje, pohvalo ...
Vaš e-naslov:
Vaš komentar:
Želim prejemati vaša
občasna obvestila: